Dunhuang'ın Renkleri İpek Yolu'na Açılan Büyülü Kapı

KİTAPLAR

Dunhuang’ın Renkleri İpek Yolu’na Açılan Büyülü Kapı

Dunhuang'ın Renkleri İpek Yolu'na Açılan Büyülü Kapı

Dil: Türkçe
Yazar: Caner Karavit
Yayınevi: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
Kategori: Heykel
Yıl: 2012
Tür: Katalog

MSGSÜ Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi’nde 15 Kasım 2012- 7 Ocak 2013 tarihleri arasında gerçekleştirilen “Dunhuang’ın Renkleri – İpek Yoluna Açılan Büyülü Kapı” sergisiyle, Çin’in Dünya Kültür Mirasları listesindeki Dunhuang Mağaraları, özellikle Dunhuang başlığıyla ve bu kadar büyük kapsamlı olarak -Çin’in dışında- Dünya’da ilk kez MSGSÜ Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi’nde izleyiciye sunuluyor. Bu katalog yoluyla sergideki eserleri okuyucularımıza da ulaştırmayı hedefliyoruz.Dunhuang mağaraları çölün kalbindeki sessiz ve gizemli bir müzedir. 1600 yıllık Dunhuang mağara tapınakları, İpek Yolu üzerindeki önemli bir ticaret ve ulaşım merkezi olmasının yanında dört uygarlığın, altı dinin ve onlarca etnik kültürün buluştuğu bir yer olarak Dünya’nın görülmesi gereken en önemli kültürel hazineleri arasındadır. Katalogda yer alan Dunhuang’daki duvar resimleri, konularına göre 7 kategoriye ayrılabilir; Budaların, Bodhisattvaların, müritlerin, kutsal varlıkların ve dharma koruyucularının görüntüleri, karakterlerine göre değişik şekillerde tasvir edildiği Budizm’in önemli figürlerinin tasvirleri, Buda’nın sayısız olan önceki yaşamıyla ilgili Jataka denilen çok sayıda hikayenin ve kendisini varlıkları kurtarmak için nasıl feda ettiğinin tasvir edildiği Buda’nın hikayesinin anlatımı, Budist olaylar Budizm’in Çin’e girmesi, rahiplerin faaliyetleri, tarihteki veya efsanelerdeki kutlu ve mucizevi olayların tasvirini içeren Budist Olaylarla İlgili Tarihi Hikayeler, uzun ve karmaşık vecizelerin betimlendiği Sutralardan Anlatılar, kutsal figürler, çiçek, hayvan, geometrik şekiller gibi motiflerin betimlendiği Süs Motifleri, Çin’de büyük Budist olayları kutlamak için şarkı söyleyen, dans eden ve çiçekler saçan kutsal varlıklar olan Apsaraslar, duvar resimlerinde geniş bir yer tutan mali destekçiler ve onların ailelerinin Portreleri. (Tanıtım Bülteninden)

    Varsa kapak fotoğrafı ekle (jpg, png) max 5 MB:


    Ozan Sağdıç
    Önceki Ozan Sağdıç
    Sonraki Neşat Günal - Retrospektif
    Neşat Günal - Retrospektif

    Yorum Yap